ЗНО

ВИМОГИ ДО МІНІМАЛЬНО ПІДГОТОВЛЕНОГО АБІТУРІЄНТА З ХІМІЇ

1. Складати формули бінарних сполук за значенням валентності елемента. Розрізняти явища фізичні та хімічні; прості та складні речовини; металм та неметали.
2. Одиниці вимірювання речовин: кількість речовини, маса, об"єм, число структурних одиниць.
3. Розрізняти реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. Застосовувати закон збереження маси речовин для перетворення схеми реакції на хімічне рівняння.
4. Знати структуру періодичної системи: група, підгрупа, періоди, порядковий номер, відносна атомна маса. Знати родини елементів: лужні метали, галогени, інертні гази.
5. Знати склад атома, ядра: число електронних оболонок в атомах елементів №1-20.
6. Визначати тип хімічного зв"язку в сполуці.
7. Розрізняти однорідні та неоднорідні суміші; розчини розбавлені, концентровані,насичені, ненасичені; елекроліти й неелектроліти.
8. Розрізняти хімічні формули оксидів, основ, кислот та солей.
9. Характеризувати фізичні властивості металів.
10. Відрізняти органічні та неорганічні речовини.
11. Впізнавати формули метану, етену, етину, етанолу, етанової кислоти.
12. Знати назви алканів з числом атомів Карбону від 1 до 10.
13. Знати характеристики основних класів органічних сполук.
14. Знати назви найпоширеніших вуглеводів: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза.


Як краще підготуватися до ЗНО
1. Приберіть усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети — підготовки до іспиту. Заховайте від себе книжки, диски, теле­програму, вимкніть телефон. Суворо скажіть собі: з 9-ї до 12-ї дня я повинен вивчити стільки-то.
2. Почніть вчити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець. Якщо складну тему відкладати на потім, вона висітиме як дамоклів меч, не даючи вам спокою. У результаті якість запам'ятовування тем, які даються складно, різко знижується, якщо не зводиться до нуля. Виникає це тому, що ви намагаєтесь відкласти нерадісний момент.
3. Справжня мати навчання — не повторювання, а використання.
4. Не тримайте знання в собі, як у сейфі. Поділіться ними з дзеркалом, улюбленим собакою, батьками чи друзями. Можете час від часу робити репетицію іспиту: зробіть невеликі картки з номерами білетів, витягайте їх і відповідайте. Відповідайте вдумливо і серйозно, адже добра репетиція — запорука успішної вистави.
5. Запам'ятовувати матеріал треба осмислено, а не механічно. Не зубріть, це довго і дає ускладнення: варто перехвилюватися, забути хоч одне слово, як текст, вивчений у такий спосіб, зітреться. Краще двічі прочитаний та переказаний, ніж п'ять разів прочитаний без переказу. Встановіть логічну по­слідовність. Розбийте матеріал на смислові части­ни та знайдіть у кожній ключову фразу.
6. Чергуйте розумову діяльність із фізичною. Не доводьте себе до повного знесилення й упаду сил пізнанням науки. Не забувайте, що відпочинок теж необхідний. Не заборонена корисна праця на благо сім'ї: помийте підлогу, сходіть до магазину.
7. Почніть учити матеріал зранку, поки голова свіжа. Займатися в останню ніч чи добре виспатися — справа індивідуальна. Але, як відомо, перед смертю не надихаєшся, а в людини, яка виспалась,
голова працює краще.
Перед ЗНО є бажання робити все, щоб тільки до нього не готуватися. У цей час можна пригадати давно забуті та відкладені справи, пригадати, що давно не телефонував товаришеві, можна проявити себе зразковим сином (дочкою) і виконати яке-небудь батьківське доручення (з’їздити на ринок, полагодити полицю, підмести підлогу тощо), тобто зробити все, аби віддалити момент, коли доведеться сидіти з книжкою/зошитом за столом і готуватися.
Зробіть над собою зусилля. Це важливо. Але не вдавайтеся до крайнощів. Якщо Ви обкладетесь підручниками, вимкнете телефон та забарикадуєтеся у своїй кімнаті, то ефективність від такої підготовки, навряд чи, буде високою.
 Поради:

  • Встановіть для себе норму: наприклад, одна година або, наприклад, одна тема. Коли розібрано тему, то можна і перепочити.
  • Не слід готуватися до атестації разом з другом/подругою (якщо лише він (вона) не знає матеріал краще), бо така підготовка найчастіше перетворюється на тривалу балаканину і марну трату часу.


Як самостійно готуватися до ЗНО
Якщо ви впевнені в своїх силах і вмієте здобувати знання, то           самостійний спосіб підготовки до зовнішнього тестування може   виявитися найбільш ефективним. Головне – правильна мотивація.
   Зовнішнє незалежне тестування вимагає від абітурієнта вміння планувати самостійну роботу. Тому в процесі самостійної підготовки до ЗНО краще всю інформацію, яку необхідно засвоїти, поділити на частини і визначити їх пріоритетність. В першу чергу варто вивчати найскладніші розділи, щоб вистачило часу на їх повторення.
Працювати необхідно в сприятливій для навчання обстановці до тих пір, поки відчуваєте, що засвоюєте матеріал. Як тільки рівень сприйняття інформації знизився, варто відволіктися від підготовки до ЗНО на 20 хвилин.
Під час самостійної підготовки до ЗНО краще виконувати побільше різних тестових завдань. Їх можна знайти на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти і ВНЗ України, на спеціалізованих web-порталах. Виконуючи тестові завдання, контролюйте, скільки часу у вас займає пошук відповідей.
Посібники та інші матеріали для підготовки ЗНО
Тим абітурієнтам, які вирішили самостійно готуватися до ЗНО, варто звернути увагу на таке питання, як вибір посібників. Сьогодні можна знайти різні посібники для підготовки до ЗНО по окремим предметам, але більшість видань містять недоліки і суттєві помилки.
Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) не рекомендував до друку жодних видань, які стосуються питань підготовки до зовнішнього незалежного тестування. Тому абітурієнтам не варто витрачати кошти на придбання посібників, краще готуватися до зовнішнього тестування за шкільними підручниками.
Крім того, на сайті УЦОЯО (http://www.testportal.gov.ua/) є необхідні матеріали для підготовки до тестування з окремих предметів. Їх можна знайти в розділі «Підготовка до ЗНО-2017», де розміщені:(http://www.testportal.gov.ua/
- програми зовнішнього оцінювання, в яких містяться вимоги до рівня та обсягу знань абітурієнтів,
- специфікації тестів,
- демонстраційні варіанти тестів,
- зразки тестових завдань по предметам,
- системи оцінювання відповідей до завдань.
Психологічна підготовка до зовнішнього тестування
Зовнішнє тестування вимагає завчасної підготовки, в тому числі й психологічної. 

Не варто ставити перед собою надзвичайно складні завдання, адже чим менше часу залишається до тестування, тим важче їх виконати. Краще сформулювати основну задачу, потім розбити її на невеликі частини, які дійсно можна вирішити у визначений проміжок часу. Це допоможе зменшити хвилювання, викликане майбутнім зовнішнім тестуванням, а сам шлях до успішного складання тестів ЗНО буде не таким тернистим.
Якщо важко відразу сконцентруватися на вивченні предмета, то варто почати з повторення матеріалу або з вивчення легшої теми. Як тільки праця стане більш продуктивною, можна переходити до більш складних розділів. Такий підхід не дозволить зневіритися у власних силах.
Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційне напруження і втому. В день зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.

Увага! Відповіді на усі запитання стосовно програми ЗНО, завдань й відповідей сертифікаційної роботи, характеристики тесту 2017, переведення тестових балів, тощо можна знайти за адресою: http://testportal.gov.ua/him/

Задачі ЗНО 2008 року

51. Обчисліть об’єм азоту (л)(н.у.), який необхідний для добування амоніаку об’ємом 6 л.
Відповідь: _______________________
52. Укажіть число структурних ізомерів н-пентану за розгалуженням карбонового скелета.
Відповідь: _______________________
53. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон калію. Назвіть протонне число елемента.
Відповідь: _______________________
54. Методомелектронногобалансурозставтекоефіцієнтиврівнянніокисно-відновної реакції. Укажіть коефіцієнт у відновника.
P + HNO3 +H 2O →H3PO4 + NO.
Відповідь: _______________________
55. Під час взаємодії лужного металу з водою одержали розчин лугу масою 500г з масовою часткою лугу 2,8% і водень об’ємом 2,8 л (н.у.). Укажіть порядковий номер цього металу в періодичній таблиці Д.І. Менделєєва.
Відповідь: _________________56. Підчасвзаємодіїетанової(оцтової)кислотимасою3гзнадлишкометанолуутворився естер масою 4,18 г. Обчисліть масову частку (у %) естеру від теоретично можливого виходу.
Відповідь: _______________________
57. Обчисліть загальну суму коефіцієнтів у рівнянні реакції алюміній гідроксиду та сульфатної кислоти з утворенням середньої солі.
Відповідь: _______________________
58. Обчислітьмасупродуктуреакції(г),щоутворюєтьсяпідчасреакціїводнюмасою 4гтабромумасою160г,якщовихідвідтеоретичноможливогостановить50%.
Відповідь: _______________________
59. Обчисліть масу (г) водню, що утворюється при взаємодії цинку кількістю речовини 3 моль і хлоридної кислоти.
Відповідь: _______________________
60. Серед поданих речовин: метанол, карбон(ІІ) оксид, сахароза та фенол визначте не отруйну. Укажіть число атомів Оксигену в цій речовині.
Відповідь: _______________________



Завдання ЗНО з хімії та біології 2017 року










Немає коментарів:

Дописати коментар